Bahasa: EN | 中文 | BM |

Blog

Pengguna Google memberi tumpuan kepada "audiens yang bermaksud," di mana laman web hasil carian dipaparkan kepada pengguna ketika mereka mencari kata kunci yang berkaitan. Ini membolehkan Google mengarahkan pengguna yang mempunyai niat membeli yang jelas. Apabila pengguna mencari produk atau perkhidmatan tertentu di Google, hasil carian yang dipaparkan dapat memenuhi keperluan mereka secara segera, oleh itu, kadar penukaran relatif tinggi.


Keputusan Berbayar Google (Iklan) vs Keputusan Organik

Keputusan Berbayar Google (Iklan): Apabila anda melihat hasil carian dengan label "Ad" dalam carian Google, hasil-hasil ini dibeli oleh pengiklan melalui platform Google Ads. Pengiklan memilih kata kunci dan audiens sasaran yang berkaitan semasa menetapkan iklan mereka, yang mungkin muncul dalam carian yang berkaitan dengan kata kunci tersebut. Penarafan iklan ini biasanya berdasarkan tawaran pengiklan dan skor kualiti iklan. Sekali anda melabur habis belanja iklan atau tawaran anda lebih rendah daripada pesaing, hasil carian laman web anda akan hilang.

Keputusan Organik: Keputusan carian organik ditentukan secara automatik oleh algoritma carian Google dan tidak dibeli melalui pembayaran. Hasil-hasil ini dikelaskan berdasarkan relevansi dengan pertanyaan carian dan faktor-faktor lain untuk menyediakan halaman-halaman yang paling sesuai dengan pertanyaan pengguna. Keputusan carian organik dihasilkan berdasarkan kandungan laman web, kualiti, dan faktor-faktor relevansi lain.

Jelaslah bahawa hasil carian organik mempunyai kelebihan kerana tidak memerlukan kos pengiklanan yang tinggi untuk dipertahankan. Kajian juga menunjukkan bahawa pengguna yang menggunakan Google secara berterusan cenderung untuk melangkau hasil carian "Ad" dan mempercayai lebih kepada "hasil carian organik" kerana ia lebih mungkin untuk mencari maklumat atau produk yang mereka cari.


Kos SEO Organik Google

Kos SEO Organik Google di pasaran sebahagian besarnya dihitung berdasarkan setiap kata kunci, dengan julat RM100 hingga RM1,000 untuk setiap kata kunci.

Pakej sistem laman web ONESYNC, yang dikombinasikan dengan teknologi TDO AI, dapat dengan pintar memadankan satu kata kunci dengan beberapa kumpulan kata kunci. Pengguna hanya perlu menguruskan laman web mereka dan memuat naik produk, dan SEO akan ditangani sepenuhnya oleh teknologi TDO AI tanpa campur tangan manusia.

Oleh itu, kami dapat mencapai SEO kata kunci tanpa had yang kebanyakan pembangun web di pasaran tidak dapat lakukan! Selain itu, hasilnya lebih unggul daripada SEO yang dioperasikan secara manual, dan banyak kata kunci dikuasai oleh pelanggan kami!

Klik butang di bawah untuk menghubungi kami, dan kami akan menunjukkan bukti dengan melakukan carian dan menganalisis perniagaan anda untuk menentukan strategi pemasaran laman web yang paling sesuai untuk anda

31 May 2023

Dapatkan Konsultasi Profesional dari Pakar Pemasaran Laman Web kami!

Demo Percuma